T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dimecres, 4 de juliol del 2012

ELS ROSSINYOLETS

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1925
Els Rossinyolets és una Cobla-orquestra formada a l' Escola Municipal Antoni Agramont, de Castelló d'Empúries, l'any 1924, impulsada per Joan Masó i Baldomer Pastells ("l'Avi Rau"), fundador també de la Cobla-orquestra Els Rossinyols, i que es va desfer l'any 1929, degut a que els músics van anar marxant a d'altres formacions, o bé vàren canviar d'ofici.
En un principi, i fins l'any 1927, es deien Els petits rossinyolets. A la foto estan en formació d'Orquestra; poso l'instrument de Cobla i el d'Orquestra que tocava cadascú.
Drets: Delfí Suñer i Jou ["Pere Màrtir"] (contrabaix, amb un instrument fet a mida per a ell), Ferriol Vidal i Illa (1er fiscorn i fiscorn solista), Miquel Prim i Ametller (1er cornetí i cornetí solista), Baldomer Pastells i Ribera ["l'Avi Rau"], Eutimi (agutzil de Castelló d'Empúries), Manel Prujà ["Garroll"] (trombó i 2n cornetí) i Josep Cortada i Colat (2n cornetí i cornetí)
Asseguts: Josep Moret i Quer (2n tenor i clarinet), Jeroni Trayner i Berenguer ["Pipus"] (1er tenor i clarinet), Lluís Buscarons i Pastells (flabiol i  flauta-flautí solista), Enric Riera i Batlle (1er tible i violí), Joaquim Batlle i Costart ["Punton"] (2n fiscorn i violí) i Jaume Jou i Bosch (2n tible i violí).
Foto: Arxiu Constantí Turró i Fontclara.


Any 1926
Darrere: Josep Moret, Ferriol Vidal, Josep Cortada, Jaume Jou i Manel Prujà
Davant: Jeroni Trayner, Lluís Buscarons, Enric Riera, Delfí Suñer, Joaquim Batlle i Miquel Prim.
Foto: Arxiu família Prim.


Any 1927
En el text DOS SEGLES DE MÚSICA CASTELLONINA. ELS GERMANS RIERA, d'Enric Riera i Fortiana, es dona una alineació, que corregeixo amb l'ajuda d'en Carles Varela:
Darrere: Manel Prujà, Miquel Prim, Josep Cortada, Ferriol Vidal, Joaquim Batlle i Delfí Suñer
Davant: Lluís Buscarons, Jaume Jou, Enric Riera i Batlle (pare de l'autor del text indicat anteriorment, i fill de Josep Riera i Bolasell ["Pepet"]), Jeroni Trayner i Josep Moret.
Tal com s'indica en la imatge següent, aquest any va ser el de presentació en públic.
Foto: Arxiu Constantí Turró i Fontclara.


Any 1927 (revers postal)


Any 1928
Darrere: Manel Prujà, Miquel Prim, Joaquim Batlle, Josep Cortada i Delfí Suñer
Davant: Lluís Buscarons, Jaume Jou, Enric Riera i Batlle, Jeroni Trayner i Josep Moret.
Va ser la darrera temporada. L'any 1929 Miquel Prim va anar a l'Orquestrina Dancings de Costa Brava, de Torroella de Montgrí, i Lluís Buscarons i Jaume Jou van entrar a formar part de la Cobla-orquestra Moderna Roviras, de Bordils.
Foto: AMCE. Col·lecció Narcisa Riera i Batlle. Núm. 447.


Finals de segle XX
L'any 1994, en Pere Cortada i Carbonell va tornar a formar la Cobla Els Rossinyolets, i una de les primeres  formacions d'aquesta segona època va ser la següent:
Darrere: Josep Mª Gironella i Granés ("Mia"), Jaume Moret i Pujol, Jordi Bartrina, Joan Bardés i Virosella, David Augé i Alberto Rodríguez
Davant: Pere Cortada (director), Yolanda Meléndez, Marta Fina i Pla, Marc Timón i Barceló, Marc Badosa i Cáceres (amb qui he tocat un parell de temporades a la Cobla La Principal d'Olot, on tocava el tible) i Albert Vergés i Felip.


Any 1994
Darrere: Josep Mª Gironella ("Mia"), Jaume Moret, Jordi Bartrina (no es veu ... o potser no hi era?, Joan Bardés, David Augé i Oriol Casadevall i Crespo
Davant: Yolanda Meléndez, Marta Fina, Marc Timón, Marc Badosa i Albert Vergés.
Segons m'explica en Marc Badosa, la foto es va fer a l'Aplec de Castelló d'Empúries, i com que encara no havien comprat un vestit d'uniforme, anaven tots amb pantalons negres i camisa blanca, i els nois portaven una corbata del pare.


Any 1996
Tocant a l'ermita de Sant Climent, a Amer.
Darrere: Jaume Moret, Josep Mª Gironella ("Mia"), Jordi Bartrina, Joan Bardés, Jaume Palau i Massot* (bolo) i Jordi Company i Coll
Davant: Yolanda Meléndez, Marc Timón, Marta Fina, Albert Vergés i Marc Badosa.
* Vaig tocar amb ell durant cinc anys a la Cobla-orquestra Màxim's.


Any 1999
Darrere: Josep Mª Gironella ("Mia"), Jaume Moret, Jordi Bartrina, Joan Bardés, David Augé i Oriol Casadevall i Crespo
Davant: Yolanda Meléndez, Marta Fina, Marc Timón, Marc Badosa i Albert Vergés.


Any 2002
Darrere: Jaume Moret, Josep Mª Gironella ("Mia"), Martí Fontclara i Palomeras, Francesc Sala i Giralt, David Augé i Alberto Rodríguez
Davant: Anna Sala i Giralt, Marta Fina, Marc Timón, Marc Badosa i Albert Vergés.


Any 2005
Darrere: Josep Mª Gironella ("Mia"), Alfons Vila [amb qui des de fa anys toco a la Cobla La Principal d'Olot], Francesc Sala, Joni Ripoll i Moreno, David Augé i Alberto Rodriguez
Davant: Anna Sala, Lluís Coll (bolo), Ferran Martí, Marc Badosa i Alfons Fina.
Foto: Montserrat Juvanteny.


Any 2010
I aquí en plena feina: devia fer calor perquè com es pot veure n'hi ha dos que han buscat l'ombra sense gaires manies ...
Darrere: Àlex Malirach, Josep Mª Gironella ("Mia"), Martí Fontclara (bolo), Pau Piris, l'arbre de la discòrdia, Gerard Ripoll i Juli Fina.
Davant: Anna Sala, Marta Fina, Ferran Martí, Alfons Fina i Albert Genís.


Any 2012
Ballada de Sant Jordi, el 23 d'Abril de 2012.
Darrere:
Davant:
Foto: Joan Puntí i Mulleras. Fons El Punt-Avui. CRDI (Ajuntament de Girona)


Any 2016
Arbreda dels Arcs, tornaboda de la Festa Major de Santa Pau, el dia 16 d'Agost de 2016.
Darrere: Andreu Illa, Aleix Malirach, Josep Maria Gironella ("Mia"), Pau Piris, Gerard Ripoll i Juli Fina
Davant: Andrea Chávez, Ferran Martí, Marta Fina (bolo, substituint en David Martín; avui es podia veure els tres germans Fina tocant junts), Alfons Fina i Meritxell Vidal.
Foto: Emili Pallàs.


UNES QUANTES FOTOS PENDENTS D'ESTABLIR-NE L'ANY I ELS COMPONENTS :


R1
Any:
Lloc: 
Curiosa disposició dels músics !
Darrere:
Davant:


R2
Any:
Lloc: 
Darrere:
Davant:


R3
Any:
Lloc: 
Darrere:
Davant:


R4
Any:
Lloc: 
Curiosa disposició dels músics !
Darrere:
Davant:


R5
Any:
Lloc: 
Darrere:
Davant:


R6
Any:
Lloc: 
Darrere:
Davant:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!