Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.
... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:
El debut el van fer en una ballada de sardanes a L'Escala.
D'esquerra a dreta: Enric Dorca i Call ("Kike"), Frederic Coll i Roig, Sebastià Gallardo i Caparrós, Pere Millet i Martínez*, Joan Bofill i Grau ("el Nano"), Lluís Soriano i Sánchez, Jordi Torrent i Padrosa, Jaume Cristau i Brunet, Josep Garcia i Serra, Jordi Peña i Balmaña i Jesús Brasas i Pons.
Segons m'explica en Jordi Torrent la foto es va fer a la Sala de Festes Don Quijote, propietat de la Societat Coral Erato, de Figueres; d'aquí la lira dibuixada a terra de l'escenari, doncs Erato era una Musa de la mitologia grega inspiradora de la poesia, que es representava amb una corona de roses i una lira.
* Amb en Pere Millet, vaig formar part, juntament amb en Josep Mª Brugué i en Josep Planas del Quartet de Saxòfons de Girona als anys 80, i amb en Pere actualment -2019- estic a l'Orquestrina Calidæ i en un grup anomenat Another Band, del qual parlaré en el seu moment.
Any 1978
Any 1978
Davant: Àngel Rocabruna, Àngel Rigau, Carles Cantenys i Soler**, Josep Roura ("Sagal"), Ricard Parés i Bastons i Jaume Cristau.
* Amb en "Pitu" vaig coincidir-hi a la Cobla-orquestra Atlàntida, a l' Orquestra Catalana de Ball i a la Cobla La Principal d'Olot.
** Amb en Carles vam coincidir a la Cobla-orquestra Atlàntida.
Any 1982 (1)
A davant: Joaquim Carreras, Enric Dorca ("Kike"), Jordi Torrent, Ricard Parés, Jaume Cristau, Dino, Goyo, Josep Lluís ("Pitu") Castelló, Robert Bosch i Àngel Rocabruna.
Foto: Pedraza.
Any 1982 (2)
Darrere: Josep Lluís ("Pitu") Castelló, Joaquim Carreras, Robert Bosch ("Pacheco"), Enric Dorca ("Kike"), Josep Planas i Riembau*, Ricard Parés, Jordi Vila i Martí Camós
Davant: Àngel Rocabruna, Jaume Cristau i Jordi Torrent.
* Hi vaig coincidir la temporada 1980-1981 a la Cobla-orquestra Màxim's. Amb en Josep també vaig formar part, juntament amb en Pere Millet i en Josep Mª Brugué, del Quartet de Saxòfons de Girona als anys 80.
Any 1982 (3)
D'esquerra a dreta: Albert Prat i Vila (teclats), Martí Camós (saxo alt), Jaume Cristau (baix i veu) i Josep Lluís ["Pitu"] Castelló (bateria).
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Davant: Albert Prat, Josep Planas, Jordi Vila, Martí Camós, Ricard Parés i Jaume Cristau.
Any 1982 (5)
Tocant en el casament de Palmira, que era perruquera de l'esposa d'en Jaume Cristau, el qual va compondre per a la ocasió la sardana "Palmira".
Davant: Albert Prat, Josep Planas, Jordi Vila, Martí Camós, Ricard Parés i Jaume Cristau.
Fotos: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1983 (2)
Entre els dies 6 i 26 d'Octubre d'aquell any van fer una gira per Veneçuela, tocant a Valencia, Maracay, Puerto Azul i Caracas, amb diferents intervencions a la Televisió i actuant també a la Casa Gallega, el Hogar Canario i el Casal Català.
Darrere: Robert Bosch ("Pacheco"), Josep Sendra i Teixidor, Jaume Sánchez i Escofet, Jordi Torrent, Jordi Peña i Josep Lluís ("Pitu") Castelló
Davant: Albert Prat, Josep Planas, Jordi Vila, Martí Camós, Ricard Parés i Jaume Cristau.
Any 1984 (1)
El dia 25 de Febrer de 1984 van participar en un esdeveniment anomenat Expo Cultura 84, celebrat al Palau de Congressos de Montjuïc (Barcelona). Van fer Concert i van acompanyar uns Ballets.
Darrere: Jaume Sánchez, Jordi Peña, Robert Bosch ("Pacheco", queda amagat), Josep Sendra, Josep Planas, Josep Lluís ("Pitu") Castelló, Ricard Parés i Jordi Vila
Davant: Martí Camós, Albert Prat, Francesc Xavier Verdés i Berengué, Jordi Torrent i Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1984 (2)
Mateix esdeveniment que la foto anterior.
Darrere: Josep Lluís ("Pitu") Castelló, Jordi Peña, Jaume Sánchez, Robert Bosch ("Pacheco"), Josep Sendra, Josep Planas, Ricard Parés i Jordi Vila
Davant: Martí Camós, Anna Mª Paret, Francesc Xavier, Jordi Torrent i Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1984 (3)
Mateix esdeveniment que la foto anterior.Darrere: Jaume Sánchez, Jordi Peña, Robert Bosch ("Pacheco", queda amagat), Josep Sendra, Josep Planas, Josep Lluís ("Pitu") Castelló [bateria], Ricard Parés i Jordi Vila
Davant: Martí Camós, Albert Prat, Jordi Torrent i Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1984 (4)
Mateix esdeveniment que la foto anterior.
En Francesc Xavier cantant en primer terme.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1984 (5)
Mateix esdeveniment que la foto anterior.
D'esquerra a dreta: Josep Planas, Ricard Parés, Jordi Vila i Martí Camós.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1984 (6)
Darrere: Martí Camós, Jordi Vila, Ricard Parés, Josep Planas (queda amagat), Josep Sendra i Robert Bosch ("Pacheco")
Davant: Albert Prat, Jaume Cristau, Francesc Xavier i Josep Lluís ("Pitu") Castelló.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Cartell editat l'any que celebraven una dècada damunt dels escenaris.
A dalt, el trio de ritme: Jaume Cristau (baix), Ismael Suñé i Albalat (bateria) i Albert Prat (teclats)
Al mig, a l'esquerra, el metall: Josep Lluís ["Pitu"] Castelló (trombó), Robert Bosch ["Pacheco"] (trompeta), Olegari Freixas i Darder ["Gari"] (trompeta) i Jordi Peña (trombó)
Al mig, a la dreta, els saxos (que també doblaven clarinet, faluta i/o vioí): Jordi Vila (saxo baríton), Martí Camós (saxo alt), Francesc ["Paco"] Cadanet i Matas (saxo tenor) i Ricard Parés (saxo tenor)
A baix, les veus: Narcís Viñas i Brugulat, Anna Mª Paret i Planas i Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Nonell.
Darrere: Robert Bosch ("Pacheco"), Olegari Freixas ("Gari"), Ismael Suñé, Jordi Peña i Josep Lluís ("Pitu") Castelló
Davant: Albert Prat, Francesc ("Paco") Cadanet, Jordi Vila, Martí Camós, Ricard Parés i Jaume Cristau.
Any 1986 (2)
Tocant vora mar, al Port de Llançà. Tot i que no es veu tota la cobla, l'alineació més probable és:
Darrere: Robert Bosch ("Pacheco"), Olegari Freixas ("Gari"), Ismael Suñé, Jordi Peña i Josep Lluís ("Pitu") Castelló
Davant: Albert Prat, Francesc ("Paco") Cadanet, Jordi Vila, Martí Camós, Ricard Parés i Jaume Cristau. Al costat d'en Jaume, asseguda, la seva esposa, Dolors Garcia.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1987 (1) - CARTELL
Cartell de la temporada 1987-1988, del que en faig 14 detalls en les imatges següents.
Any 1987 (1) - LOGOTIP
Logotip de la Miramar.
Any 1987 (1) - FRANCESC ("PACO") CADANET I MATAS
Any 1987 (1) - ALEXANDRE ("ÀLEX") CARBONELL I LARPA
Any 1987 (1) - MARTÍ CAMÓS I SEGURA
Any 1987 (1) - JOSEP LLUÍS ("PITU") CASTELLÓ I BOSCH
Any 1987 (1) - ROBERT BOSCH I SABRIÀ ("PACHECO")
Any 1987 (1) - FRANCESC GALINDO I NAVARRO
Any 1987 (1) - ISMAEL SUÑÉ I ALBALAT
Any 1987 (1) - JOSEP DELGADO
Any 1987 (1) - JAUME CRISTAU I BRUNET
Any 1987 (1) - JAUME CONDAL I CASELLAS
Any 1987 (1) - OLEGUER FREIXAS I DARDER ("GARI")
Any 1987 (1) - MONTSE I ANNA (Montserrat Cañabate i Anna Cañabate)
Any 1987 (1) - JORDI PEÑA I BALMAÑA
Davant: Àlex Carbonell i Larpa, Jaume Condal i Casellas, Francesc Galindo i Navarro (amb qui vaig coincidir a la Cobla La Principal d'Olot), Martí Camós, Francesc ("Paco") Cadanet i Jaume Cristau.
Darrere: Robert Bosch ("Pacheco"), Olegari Freixas ("Gari"), Ismael Suñé, Jordi Peña i Antonio Fornieles (bolo)
Davant: Àlex Carbonell, Jaume Condal, Francesc Galindo, Martí Camós, Francesc ("Paco") Cadanet i Jaume Cristau.
Davant: Àlex Carbonell, Francesc Galindo, Carles Cantenys, Jordi Pujol i Casademunt, Jaume Tardiu i Saperas i Jaume Cristau (que no es veu).
Foto: Emili Pallàs.
Any 1989 (1)
Foto de grup en formació gran violinada de la temporada 1989-1990, amb algun canvi respecte a la temporada anterior.
Drets, en posició més elevada: Robert Bosch ("Pacheco"), Jaume Tardiu, Jordi Pujol i Pere Teixidor i Romero
Drets, a peu pla: Miquel Milla i Batlle, Francesc Galindo, Josep Pineda, Jordi Peña, Carles Cantenys i Jaume Cristau
Asseguts: Xavier Garriga, Dàmaris Gelabert i Ismael Suñé.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
D'esquerra a dreta: Xavier Garriga, Dàmaris Gelabert i Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Davant: Miquel Milla, Carles Cantenys, Francesc Galindo, Jordi Pujol, Jaume Tardiu i Jaume Cristau.
Any 1990 (1)
En segon terme: Francesc Galindo, Jesús Rosado i Matas (amb qui vaig coincidir a la Cobla-orquestra Atlàntida), Jaume Cristau i Robert Bosch ("Pacheco")
En primer terme: Carles Cantenys, Guillermo Gil i Amieva, Montserrat Cristau i Garcia, Dàmaris i Miquel Milla.
Foto: Arxiu Esteve Palet i Ribas.
Any 1990 (2)
D'esquerra a dreta: Jesús, Montserrat, Dàmaris i Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Esteve Palet i Ribas.
Davant: Miquel Milla, Àngel Rigau i Costa, Francesc Galindo i Navarro, Carles Cantenys i Soler, Jaume Tardiu i Jaume Cristau.
Any 1990 (5)
Fotos: Arxiu Jaume Cristau.
Secció de metall: Pere Minobas, Pere Teixidor, Levente Papp i Josep Mª Roviras i Bofill ("Xivi").
Fotos: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (2)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (3)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (4)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (5)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (6)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (8)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (9)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (10)
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Any 1991 (11)
A la primera d'aquestes dues fotos, en segon terme, darrere d'en Jaume, al costat d'Àngel Rigau, hi ha en Carles Cantenys, que no surt a les fotos individuals.
Fotos: Arxiu Jaume Cristau.
Foto: Arxiu Josep Llorens.
En aquesta hi tenim els que estava previst que comencessin la temporada, de dalt a baix, i d'esquerra a dreta:
- Montserrat Cristau (cantant) i Mònica Bernús (cantant)
- Josep Mª Pararols i Güibas [amb qui vaig coincidir a la Cobla-orquestra Atlàntida i a l'Orquestra Catalana de Ball] (trombó), David Escobar (trompeta) i Daniel ["Dani"] Hernández i Mayor (saxo alt i teclats)
- Pere Minobas (trombó), Manuel del Águila (trompeta i violí) i Ismael Suñé (bateria)
- Glòria Calm (saxo baríton i flauta), Àngel Rigau (saxo tenor i flauta) i Montserrat Esteve i Hilari (teclats)
- Santi Escura (piano), Toni Aguilera (cantant) i Jaume Cristau (guitarra baixa, cantant i director)
Darrere: Josep Mª Pararols, Pere Minobas, Jordi Cristau, Desconegut, Daniel ("Dani") Hernández, Glòria Calm i Àngel Rigau
Davant: Santi Escura, Desconegut, Mònica Bernús, Montserrat Cristau, Ismael Suñé, Jaume Cristau i Montserrat Esteve.
En Jordi Cristau agafa la trompeta només per aquesta foto.
Al seu costat, un trompeta de qui desconec la identitat, i que no va arribar a començar. El seu lloc el va ocupar, al començar la temporada en Josep Bosch.
El mateix va passar amb el guitarra-cantant; el seu lloc el va ocupar, al començar la temporada, el cantant Ernest Rosselló i Ribera.
Foto: Arxiu Josep Llorens.
Any 1992 (4)
Darrere: Santi Escura, Montserrat Esteve, Ismael Suñé, Pere Minobas, Àngel Rigau, Glòria Calm, Daniel ("Dani") Hernández, Josep Mª Pararols, David Escobar, Jaume Cristau i Desconegut
Davant: Montserrat Cristau, Desconegut i Mònica Bernús.
Aquí ja hi ha el trompeta David Escobar.
Foto: Arxiu Josep Llorens.
Any 1992 (5)
De la mateixa sessió fotogràfica que la imatge anterior.
Drets: Glòria Calm, Àngel Rigau, Ismael Suñé, Montserrat Esteve, Daniel ("Dani") Hernández, Jaume Cristau, David Escobar, Josep Mª Pararols, Pere Minobas, Desconegut i Santi Escura
Asseguts: Desconegut, Mònica Bernús i Montserrat Cristau.
Foto: Arxiu Jaume Cristau i Brunet.
Any 1993 (1)
Darrere: David Escobar, Desconegut, Ismael Suñé, Pere Minobas, Josep Mª Pararols i Jaume Cristau
Davant: Santi Escura, Àngel Rigau, Daniel ("Dani") Hernández, Carles Cantenys i Glòria Calm.
Foto: Arxiu Jaume Cristau.
Darrere: Josep Bosch, Albert Sola i Borrell (ho escriu sense accent, crec que és francès), Ismael Suñé, Pere Minobas i Josep Mª Pararols
Davant: Santi Escura, Àngel Rigau, Daniel ("Dani") Hernández, Montserrat Esteve, Joan Casademunt i Puig i Jaume Cristau.
Foto: ACRI (Arxiu Comarcal del Ripollès)
* Gabriel Brusi, a més de músic fundador de la Cobla-orquestra Nova Ripollesa, era llibreter i impressor (havia estat el primer repartidor de diaris, fent-ho en bicicleta, a Ripoll; a l'esquerra de la foto s'hi veu un retrat fent aquesta activitat), i és molt conegut també, en el seu àmbit, com a palindromista (veure: palíndrom). Et convido a visitar aquesta pàgina, on hi ha una breu i interessant biografia seva (hauràs de buscar una mica a dins de la pàgina, però ho trobaràs, segur !).
Any 1994 (1)
A l'esquerra hi ha en Maximiliano Molina, que no toca ... La raó no em sembla convenient dir-la ...
Darrere: Josep Bosch, Albert Sola, Josep Mª Pararols, Pere Minobas, Josep Cassú (bolo) i Jaume Cristau
Al davant: Jordi Ribell i Serradell, Desconegut, Àngel Rigau, Xavier Torras i Joan Casademunt.
La foto és de l'Emili Pallàs, en aquell moment integrant de la Cobla La Principal d'Olot.
Any 1994 (2)
Darrere: Josep Mª Pararols, Pere Minobas, Òscar Sacristán i Albert Sola
Davant: Àngel Rigau, Desconegut, Xavier Torras i Joan Casademunt.
Foto: Emili Pallàs.
Davant: ajupits, Salvador Hernández (saxo alt i clarinet) i Àngel Rigau (saxo tenor i flauta); drets, Mònica Garriga (veu) i Manel Vázquez (veu).
Any 1995 (2)
Foto: Arxiu Josep Llorens.
Davant, drets: Josep Lluís Mauricio, Josep Mª Pararols, Pere Minobas, Pere Parnal, Jordi Baró i Vilà, Ferran Ruíz* , Joan Remacha i Pedro Liñán*
En primer terme, els cantants: Mònica Garriga, Lluís i Sandra.
* Amb en Ferran i en Pedro vaig coincidir-hi a la Cobla-orquestra Selvamar.
Any 1996 (2)
Davant: Josep Lluís Mauricio, René Gil, Jordi Baró, Joan Casademunt i Xavier Prat.
Any 1996 (3)
En primer terme, els cantants: Sandra, Lluís i Mònica.
Foto: Arxiu Elies Reverter.
Any 1996 (4) (Cantants)
Foto: Arxiu Elies Reverter.
Al mig: Enric Espí, Joan Remacha, Pere Minobas i Josep Soler
Davant: Mª Àngels Urbaneja, Toni i Mònica Garriga.
Any 1999
Any 2000
Asseguts: Mònica Garriga (que és qui em diu els components d'aquesta foto), Robert i Esther.