T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dijous, 11 de juliol del 2013

GAIETY JAZZ

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1933
Orquestrina de Ripollet, formada l'any 1933, i que va tenir continuitat després de la guerra civil, havent de canviar el nom pel d'Orquestra Ritmo Club, degut a la fòbia que tenien els governants a tot el què no fos la lengua del Imperio. Van ampliar el nombre de components, convertint-se en Orquestra.
D'esquerra a dreta: Pere Aragonès i Ramió (trompeta i també representant), Francesc Brufau, Pere Miquel i Baqués (piano, director i representant), Domènec Torras i Puig* (violí, cantant i bateria) i Eugeni Serra.
Tots els diumenges a la tarda tenien "bolo" de Ball de festa amb temes de Jazz i temes populars com "La Casita de Papel" i els boleros. 
Pere Aragonés, nascut a Amer, havia estat cornetí a la Cobla-orquestra La Principal Unió, d'Amer i l'any 1930 va estar coma a trompetista a la Cobla-orquestra Barcelona, i després de treballar a l'Orquestra del Liceu i d'una segona estada a la Cobla-orquestra Barcelona l'any 1946, a mitjans dels anys 50 va marxar a fer les Amèriques, on arribaria a dirigir la Orquesta Muncipal de Arajuela, una localitat ben propera a San José, la capital de Costa Rica.
En Domènec era el talent del swing, de portar el tempo amb gràcia i de fer de cantant. Es diu que a més de tocar a balls, havien de tocar en molts oficis solemnes d'esglèsia com a "xaranga" o orquestra / banda local i acompanyar d'altres actes oficials. Tothom coincideix que en Torras era un cantant com l'Antonio Machín i un bateria sensacional. De vegades amb una mà mantenia una "paperina" amb la qual expandia la seva veu, i amb una altra la baqueta. Sort de l'invent del micròfon, que va donar l'oportunitat al públic d'escoltar aquest gran cantant. Era tanta la devoció que en Torras tenia per la música que era capaç sempre de deixar tot a punt el dia de l'estrena d'Amics del Teatre per anar-se'n a fer els seus "bolos" professionals amb els seus amics del Gaiety Jazz - Ritmo Club.
* Va ser el primer actor dramàtic de Ripollet, i director teatral, a més de directiu del Club de Bàsquet local, i va dedicar tota la seva vida a la música, al teatre i a la cultura en general.


Any 1934
Aquí ja són un sextet en lloc de quintet. 
D'esquerra a dreta: Pere Aragonès i Ramió, Domènec Torras i Puig, Domènec ("Mingo") Mogas i Comas, Pere Miquel i Baqués, Eugeni Serra i Francesc Brufau. Més informació clicant aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!