T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dijous, 11 de juliol del 2013

GAIETY JAZZ

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sĂ­, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1933
Orquestrina de Ripollet, formada l'any 1933, i que va tenir continuitat desprĂ©s de la guerra civil, havent de canviar el nom pel d'Orquestra Ritmo Club, degut a la fĂČbia que tenien els governants a tot el quĂš no fos la lengua del Imperio. Van ampliar el nombre de components, convertint-se en Orquestra.
D'esquerra a dreta: Pere AragonĂšs i RamiĂł (trompeta i tambĂ© representant), Francesc Brufau, Pere Miquel i BaquĂ©s (piano, director i representant), DomĂšnec Torras i Puig* (violĂ­, cantant i bateria) i Eugeni Serra.
Tots els diumenges a la tarda tenien "bolo" de Ball de festa amb temes de Jazz i temes populars com "La Casita de Papel" i els boleros. 
Pere Aragonés, nascut a Amer, havia estat cornetí a la Cobla-orquestra La Principal Unió, d'Amer i l'any 1930 va estar coma a trompetista a la Cobla-orquestra Barcelona, i després de treballar a l'Orquestra del Liceu i d'una segona estada a la Cobla-orquestra Barcelona l'any 1946, a mitjans dels anys 50 va marxar a fer les AmÚriques, on arribaria a dirigir la Orquesta Muncipal de Arajuela, una localitat ben propera a San José, la capital de Costa Rica.
En DomĂšnec era el talent del swing, de portar el tempo amb grĂ cia i de fer de cantant. Es diu que a mĂ©s de tocar a balls, havien de tocar en molts oficis solemnes d'esglĂšsia com a "xaranga" o orquestra / banda local i acompanyar d'altres actes oficials. Tothom coincideix que en Torras era un cantant com l'Antonio MachĂ­n i un bateria sensacional. De vegades amb una mĂ  mantenia una "paperina" amb la qual expandia la seva veu, i amb una altra la baqueta. Sort de l'invent del micrĂČfon, que va donar l'oportunitat al pĂșblic d'escoltar aquest gran cantant. Era tanta la devociĂł que en Torras tenia per la mĂșsica que era capaç sempre de deixar tot a punt el dia de l'estrena d'Amics del Teatre per anar-se'n a fer els seus "bolos" professionals amb els seus amics del Gaiety Jazz - Ritmo Club.
* Va ser el primer actor dramĂ tic de Ripollet, i director teatral, a mĂ©s de directiu del Club de BĂ squet local, i va dedicar tota la seva vida a la mĂșsica, al teatre i a la cultura en general.


Any 1934
AquĂ­ ja sĂłn un sextet en lloc de quintet. 
D'esquerra a dreta: Pere AragonĂšs i RamiĂł, DomĂšnec Torras i Puig, DomĂšnec ("Mingo") Mogas i Comas, Pere Miquel i BaquĂ©s, Eugeni Serra i Francesc Brufau. MĂ©s informaciĂł clicant aquĂ­.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

GrĂ cies!