T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dilluns, 30 de març del 2020

NOVES ARRELS

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, sisplau, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1979
Conjunt de La Cellera de Ter format el Març de 1978, que feia bàsicament cançó catalana, tocant temes de caire popular i cançó d'autor pròpia.
L'any 1979 van enregistrar el seu primer LP, Del mar  a terra endins, un recull d'havaneres populars i de cançons signades per un dels components, en Ricard Cors i Boix. Van comptar amb l'assessorament del pianista cellerenc Lluís Farrés i Rocasalva, que havia format part del Conjunt Els Séllers i de la Cobla-orquestra La Principal de Girona.
La fotografia que il·lustra aquesta postal promocional es va fer servir també com a portada de l'esmentat LP.
L'any 1980 van quedar classificats al Festival de la Cancó Marinera de Palamós amb la cançó “Aquella gent”.
L’any 1981 van passar a la final, molt ben puntuats, amb “Viu la vida”.
El Setembre de 1981 van signar contracte per tres anys, a raó d’una gravació per any, amb la discografica EDIGSA. El Sr. Carles Duval, cap de Departament de Promoció, fins i tot va proposar el canvi de nom del grup pel d’Esclats, cosa que no van fer. La primera gravació sería de deu cançons, totes elles originals, i sortiria el mes de Desembre. La cosa no va reeixir, doncs la discogràfica va desaparèixer.
Enfilat al màstil: Ricard Cors i Boix (veu i guitarra, excomponent del Conjunt Els Olímpics, també de La Cellera de Ter)
A baix, drets, d'esquerra a dreta: Agusti Reverter i Tallada (percussió), Rosa Vilà i Carrera (veu), Lluis Vernis i Feixas (veu i harmònica), Francesc ["Xicu"] Collell i Vila (guitarra baixa i veu, excomponent del
Conjunt Els Séllers) i Mª Àngels Pous i Batlle (veu i flauta).
Davant, assegut: Manel Pintó i Guixarol (guitarra).
Van mantenir aquesta formació de 1978 a 1981.
Foto:
Arxiu Josep ("Pep") Solà.


Any 1982 (1)
El mes de Març de l’any 1982 van entrar a formar part del grup Ferran Muñoz i Margarit (piano i sintetitzador) i Josep [“Pep”] Solà i Colomer (bateria), ambdós d’Anglès, que van substituir respectivament Mª Àngels Pous i Agustí Reverter.
Aquí els veiem actuant al Jardí noucentista de Can Cendra, d'Anglès, el dia 2 de Maig de 1982.
D'esquerra a dreta: Josep ("Pep") Solà*, Lluís Vernis, Ricard Cors,
Francesc ("Xicu") Collell i Manel Pintó. A darrere hi ha en Ferran Muñoz, que no es veu.
* Actualment (2020) i des de fa un any li dono classes de saxo.
Foto: Maria Tarrés. Arxiu Josep
("Pep") Solà.



Any 1982 (2)
31 de Maig de 1982, a la Festa Major de Sant Feliu de Pallerols. Aquell dia compartien escenari amb l'Orquestra La Principal de la Bisbal.
Darrere: Josep ("Pep") Solà,
Ferran Muñoz, que no es veu i  Manel Pintó
Davant: Lluís Vernis, Ricard Cors, Rosa Vilà i
Francesc ("Xicu") Collell.
Foto: Comas (Olot).
Arxiu Josep ("Pep") Solà.


Any 1982 (3)
Actuant a les Escoles Velles d'Anglès un dia del mes de Juny de 1982. Entre aquesta foto i la següent hi surten tots ...
Darrere: Josep ("Pep") Solà i Ferran Muñoz
Davant: Lluís Vernis, Ricard Cors, Rosa Vilà i Francesc ("Xicu") Collell.
Foto: Maria Tarrés. Arxiu Josep ("Pep") Solà.


Any 1982 (4)
El rest de darrere, en la mateixa actuació que en la foto anterior.
D'esquerra a dreta:
Josep ("Pep") Solà, Ferran Muñoz i Manel Pintó.
F
oto: Maria Tarrés. Arxiu Josep ("Pep") Solà.


Any 1983 (1)
El mes de Juliol de 1983 va sortir a la llum el disc titulat Records, gravat pels seus components a finals de 1982 i amb la col·laboració del guitarrista Rafael (“Rafa”) Villanova i Bazaga (Crema Catalana, La Salseta del Poble Sec, The Bazaga’s), en els estudis de Sonocentro de Barcelona. La presentació del disc Records a TVE de Sant Cugat es va enregistrar el dia 18 de juliol de 1983 i va sortir per antena en el programa Can 80 el dia 13 d’agost del mateix any.
En aquesta imatge els veiem al plató.
D'esquerra a dreta: Ricard Cors (d'esquenes, en primer terme), Lluís Vernis, Rosa Vilà,
Josep ("Pep") Solà, Manel Pintó, Francesc ("Xicu") Collell i Ferran Muñoz.
Foto: Josep Farriol.
Arxiu Josep ("Pep") Solà.



Any 1983 (2)
Un altre moment del mateix esdeveniment anterior.
En segon terme:
Josep ("Pep") Solà, Manel Pintó i Ferran Muñoz
En primer terme: Lluís Vernis, Ricard Cors, Rosa Vilà i
Francesc ("Xicu") Collell.
L’any 1983 amb “Ella serà la gavina” també van quedar finalistes al Festival de la Cancó Marinera de Palamós i, finalment, l’any 1984 hi van aconseguir l’Hèlix de Plata amb la cançó “Com un somni”, sempre amb lletra i música de Ricard Cors.
F
oto: Josep Farriol. Arxiu Josep ("Pep") Solà.


Any 1983 (3)
I per acabar aquesta entrada, una imatge de la furgoneta matrícula GE-6818-J, on es desplaçaven amunt i avall per tot Catalunya.
L'any 1984 s’escindeix el grup en dues noves formacions: per una banda, el Grup 84, que passa a fer versions de ball i, per l’altra, el Conjunt Disseny que segueix la trajectòria de cançó catalana.
Foto:
Josep ("Pep") Solà. Arxiu de l'autor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!