T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dimecres, 1 d’abril del 2020

GONG

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sĂ­, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1945
Orquestra de Barcelona creada cap a l'any 1941, formada per mĂșsics de gran qualitat, alguns dels quals havien tingut orquestra prĂČpia abans de la guerra civil, i que en van tornar a tenir desprĂ©s de passar per aquesta formaciĂł, que va durar fins l'any 1945.
TambĂ© eren coneguts com: Orquesta Gong de JosĂ© Ribalta, “Los magos del Jazz y el Ritmo”, i Orquesta Gongo.
La fotografia l'extrec d'un retall de diari que vaig trobar al blog Poplenou, sense datar. El peu de foto posa: La orquesta Gong en el Palacio Miramar i la relaciĂł dels mĂșsics. Crec que podria ser el Palacio de Miramar de San SebastiĂĄn.
Darrere: Josep Ribalta (trompeta i director), Francisco Bienvenido (bateria),  Pere MasmitjĂ  i Dionisio (piano) i Baldomer CastellĂł i Plaja (contrabaix)
Davant: Joan Morell (trombĂł), Camil Ventas i RodrĂ­guez* (trompeta), Ramon Busquets i Bonet (trompeta), Andreu CusidĂł (saxo alt), Francesc BodĂ­ (saxo alt) i Salvador Duran (saxo tenor).
* V
aig conĂšixer personalment en Camil Ventas i RodrĂ­guez un estiu de principis dels anys 80; jo tocava sardanes amb la Cobla-orquestra MĂ xim's a CastellĂł d'EmpĂșries, i ell es va acostar a saludar-me, doncs el seu germĂ  Adolf Ventas i RodrĂ­guez, que en aquells moments era el meu Mestre (i no poso professor expressament) de saxo, sabia que jo hi tocava tots els dimecres d'estiu i li havia comentat que, com que ell passava les vacances a CastellĂł d'EmpĂșries (aleshores estava vivint i treballant a França) em vinguĂ©s a veure ... Vam xerrar una estona, un home cult i de carĂ cter afable (com el seu germĂ ), i ja estĂ ; simplement una experiĂšncia mĂ©s que em connecta de tant en tant amb gent que forma part de la histĂČria musical d'aquest paĂ­s.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

GrĂ cies!