T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dilluns, 2 de juliol del 2018

UNIÓ ARTÍSTICA (Martorell)

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1930 (1)
Orquestra de Martorell, que pel que es pot llegir al dors d'aquesta postal s'hauria creat l'any 1930, i de la que no en tinc notícies ni abans ni després. Alguns dels músics provenien de l'Orquestra Planas, també de Martorell.
Darrere: Joan Abante i Amposta ["Joan del fiscorn"] (fiscorn), Rafel* Bofill i Masjoan (trompeta), Jaume Nolla i Hortoneda (trompeta i representant), Joan Capellades (violí) i Antoni Esteve (contrabaix)
Davant: Antoni Sagristà i Canals (clarinet), Desconegut (clarinet), Desconegut (flauta), Cristòfol ["Tòfol"] Llopart (violí, director i representant) i Desconegut (violí).
* Veure peu de foto de la imatge següent
Foto: Arxiu Maria Nolla i Alemany.


Any 1930 (1) bis
La primera notícia que vaig tenir de la Unió Artística de Martorell va ser aquesta foto feta amb un mòbil, que em va passar l'Àlex López, de Martorell. Algú havia escrit a màquina en el revers, crec que anys després de ser publicada la postal, uns noms que transcric a continuació:
Fiscorn:           JOAN ABANTE AMPOSTA
Trompeta:       ELPIDIO BOFILL
Trompeta:       JAUME NOLLA
Violí:              _________  CAPELLADES
Contrabaix:    ANTONI ESTEVE
Clarinet:         ________ SAGRISTÀ
Violí:             TÒFOL LLOPART
Segons m'explica Elpidi Bofill, de Martorell, el seu pare, segon per l'esquerra de la fila de darrere es deia Rafel i no Elpidi.
El violí Capellades és Joan Capellades
El clarinet Sagristà ha de ser Antoni Sagristà, i no el seu germà Joaquim, que també tocava el clarinet, però físicament no s'assembla a aquest.


Any 1930 (2)
Revers de la postal anterior, feta a la Impremta Bonell, de Martorell.
Foto: Arxiu Maria Nolla i Alemany.

1 comentari:

  1. Anónimo8/8/19 23:51

    Bona nit
    Em dic Joan Abante i el primer de L' esquerra es el meu avi. Conegut a Martorell com a Joan del fiscorn. Jo ja sabia que tocava aquest instrument de vent, però no havia vist cap foto. M'ha fet molta il·lusió......

    ResponElimina

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!