T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

diumenge, 1 de setembre del 2013

ELS PETITS DE CERVIÀ DE TER

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sĂ­, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1901
Cobla infantil fundada a CerviĂ  de Ter a finals del segle XIX pel fiscornaire Joan Costa i Barbosa. GrĂ cies a la col·laboraciĂł d'en Santi Roca-Delpech i Costa* (nebot de NarcĂ­s Costa i Horts i Joaquim Costa i Horts, fills de Joan Costa i Barbosa), puc identificar algun dels components:
Drets: Desconegut, Desconegut (Llorenç Cotcho i Ventalló?), Desconegut, Telm Rasclosa i Joan Costa i Duran**
Asseguts: Josep LlorĂ  i Casademont (gairebĂ© a totes les aparicions de Josep LlorĂ  en documents a la xarxa l'anomenen Casademunt de segon cognom), Joan Costa i Barbosa i Josep BarĂł i GĂŒell. AquĂ­ tinc un petit dilema: el revers de la foto posa, escrit de prĂČpia mĂ  per Josep BarĂł, que ell Ă©s el de davant a l'esquerra; podria ser un lapsus, considerant l'esquerra des del punt de vista del nen i no de l'observador. El cas Ă©s que he comparat les cares dels dos nens que flanquegen Joan Costa amb la cara de Josep BarĂł adult, i en principi crec que el tinc ben identificat.
Eren coneguts tambĂ© com la Cobla Sant Jordi (hemeroteca, 1902), de CerviĂ  de Ter, com Els Petits Cervianencs, Juvenil Cervianense (hemeroteca, 1905) i tambĂ© com Els Panots. Quan els nois van ser mĂ©s grans, i afegint-hi altres mĂșsics, el mateix Joan Costa va formar la Cobla-orquestra Cervianenca, de manera que podem considerar que aquesta va ser una lĂČgica evoluciĂł dels Petits de CerviĂ  de Ter.
* En Santi m'envia la reproducciĂł d'aquesta foto amb una nota manuscrita de Josep BarĂł de l'any 1961, en la que identifica tres dels mĂșsics esmentats. Per la meva banda, m'arriba un article del Punt Diari de 20 d'Agost de 1982, on s'identifica en Telm Rasclosa.
** Joan Costa i Duran, pare de Joan Costa i Barbosa, era cec.
Foto: Arxiu Santi Roca-Delpech i Costa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

GrĂ cies!