T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dissabte, 27 d’abril del 2013

ORQUESTRA CASAL

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sĂ­, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1951
Orquestra de Mataró, que portava aquest nom perquÚ actuaven gairebé sempre al Casal Mutualista, que havia adquirit el local de la Societat Iris, al carrer Bonaire. De totes maneres porten una "B" a les pancartes, la qual cosa em fa pensar que ja alternaven les seves actuacions amb el nom de Conjunt Bahía. De fet, la formació variava segons el tipus d'actuació que feien: ball o acompanyament de la Coral La Walkyria.
Darrere: NomĂ©s hi ha la possible identificaciĂł del bateria, Josep MÂȘ Casademunt i Pannon.
Al mig: Desconegut, Miquel HernĂĄndez i SanjuĂĄn i Joaquim ArabĂ­a i Reverter ("Quimet").
Davant: Joan Torra i PĂČrtulas, Vicenç Badia i Santamaria (director), Juli Torra i PĂČrtulas, Desconegut, Joan TutĂł i Diffent i Desconegut.
DesprĂ©s del seu pas per l'Orquestra Casal, el temperament inquiet i innovador de Vicenç Badia el portĂ  a fer un nou salt qualitatiu amb la creaciĂł del Conjunt Badia's Show Quintet, l’any 1955.
Foto: Arxiu Joan ArabĂ­a.

4 comentaris:

  1. El pianista de l,orquesta Bahia i Badia i su ritmo, no era Enric Torra. En aquella epoca el meu tio Enric estava totalment bolcat en l,ensenyament i no formava part de xap orquesta. El pianista era el seu germa Joan, el meu pare, que anys despres seria el pianista de la orqueta Els Titans de Mataro junt amb alguns dels musics de la orqueta Bahia. El meu tio Juli, va deixar tambe la orquesta degut a la seva feina al banc i es va dedicar a la coral d,Arenys de Mar. El meu pare Joan va estar actiu a la orquesta Els Titans de pianista i flabiol i tamboril, fins l,any 1965 en que va morir a la edad de 50 anys.

    ResponElimina
    Respostes
    1. GrĂ cies per la correcciĂł, Josep MÂȘ. Interpreto doncs, que l'error Ă©s al Conjunt Bahia. LlĂ stima que facis com la majoria de gent que dixa comentaris i no deixis el teu correu ...

      Elimina
  2. AnĂłnimo12/7/16 23:10

    No no, l'error no Ă©s el conjunt Bahia, l'error Ă©s confondre els Torra. L'Enric no va formar part de cap orquesta, els que si varen ser musics d'orquesta van ser el meu pare Joan, pianista i el meu tio Juli, clarinet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira Josep MÂȘ, per esmenar aquests errors, si m'escrius en farem mĂ©s via:
      jlm_54@hotmail.com
      Moltes grĂ cies !

      Elimina

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

GrĂ cies!