T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dimarts, 22 de desembre del 2015

LOS AZULES

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1940
Orquestra de Solivella, formada tot just acabar la guerra civil.
En aquest folletó, en el qual no hi ha la foto dels músics, s'hi remarca la presència d'una nena vocalista, Laura Soler ("de Câ l'Estrivill").
El representant era Josep Ballart ("Josep del Cara").
Foto: Centre d'Estudis Solivellencs.


Any 1941 (1)
Cartell de la temporada 1941-1942.
Foto: Centre d'Estudis Solivellencs.


Any 1941 (2)
Darrere: Josep Ballart ("Josep del Cara") [contrabaix i representant], Magí March ("Cortés") [trombó], Josep Garcia ("Pepet del Xullador") [vocalista], Anton Casamitjana ("Txa") [trompeta] i Magí Ballart ("Bajar") [trompeta]
Davant: Francesc Sans ("Paco del Perepita") [saxo alt], Desconegut [saxo tenor, era de Blancafort], Tomàs Castro ("Botja") [saxo alt], Josep Montseny ("Cabeça") [piano] i Josep Mª Travé [bateria].
Foto: Centre d'Estudis Solivellencs.


Any 1941 (3)
El vocalista, Josep Garcia ("Pepet del Xullador").
Foto: Centre d'Estudis Solivellencs.


Anys 50
Acompanyant una processó.
A davant, la percussió: Joan Iglesias ("Juanito de la Masia") [platerets], Josep Garcia ("Pepet del Xullador") [bombo] i Josep Mª Travé [caixa]
Els tres saxos: Francesc Sans ("Paco del Perepita") [saxo alt], Tomàs Castro ("Botja") [saxo alt] i Josep Montseny ("Cabeça") [saxo alt]
Els dos trompetes: Desconegut i Magí Ballart ("Bajar")
Darrere de tot: Magí March ("Cortés") [trombó] i Josep Ballart ("Josep del Cara") [fiscorn].
A principis dels anys 50 es va produir una escissió i en van sortir l'Orquestra Celi i l'Orquestra Yolanda.
Foto: Arxiu Antoni Sans. Centre d'Estudis Solivellencs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!