T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

diumenge, 16 de febrer del 2014

CLUB VIRGINIA

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball
:


Anys 40
Orquestra de Manresa, de la que amb l'ajuda d'en Florenci Trullàs i Altimira, l'Ignasi Muntada, en Jaume Nonell i en Joan Martínez puc identificar alguns dels seus músics, tot i que amb reserves.
En segon terme: Joan Vergés i Sastre ["Mestre Laressy"]* (piano), Francesc Altimiras i Claramunt (contrabaix), Llorenç Planas (trompeta) i Marià Riu (güiro)
En primer terme: Martín Sosa (bateria), Joaquim Andrés i Alférez (tumba), Florenci Trullàs i Vila (clarinet), Pere Sánchez (flauta), Evarist Renalías i Alegre (clarinet) i Agustí Monné i Vilajosana (bongos).
* En un principi eren coneguts com el Conjunt de Joan Vergés.


Any 1961
Retall d'un programa de la Festa Major de Salt (Juliol de 1961). A l'esquerra, fent un "salt" el cantant Ramon L. de Mántaras*, que va estar amb aquesta formació de 1961 a 1964, que procedia de la Cobla-orquestra Farrés, a la qual va tornar. Altres músics van estar a les dues formacions.
Asseguts, darrere: Joan Matarrodona, Joaquim Miralles, Marià Riu i Joan Camp i Reboso
En primer terme: Agustí Soler, Fèlix Senet i Joan Adam ("Dam").
* Hi ha un Ramon López de Mántaras que és científic, enginyer, investigador, i també docent, de Intel·ligència Artificial, nascut l'any 1952, que és fill d'aquest cantant, i que m'ha passat moltes fotos, així com la identitat de molts músics, amb l'ajuda del seus pares.


Anys 60 (1)
A dalt, a la dreta: Ramon L. de Mántaras
Drets: Joan Matarrodona, Marià Riu, Joan Camp, Joaquim Miralles i Joan Adam ("Dam")
Ajupits: Fèlix Senet i Agustí Soler.


Anys 60 (2)
De dalt a baix: Joan Adam ("Dam"), Ramon Sala ("Ramonet d'Artés"), Florenci Trullàs i Vila, Joaquim Miralles, Joan Matarrodona, Fèlix Senet, Agustí Soler i Ramon L. de Mántaras.


Anys 60 (3)
Els mateixos components que en la foto anterior, seguint amb les poses divertides ...


Anys 60 (4)
En aquesta fotografia de Villaplana hi tenim el quartet vocal:
Joan Matarrodona, Ramon L. de Mántaras, Marià Riu i Joan Camp.


Anys 60 (5)
Aquí ja ha marxat en Ramon L. De Mántaras, per tant aquesta foto i les següents són posteriors a 1963.
Darrere: el cantant Alfred Robert i Oliva* i Joan Adam ("Dam")
Davant: Josep Planell, Desconegut, Joan Matarrodona, Marià Riu, Agustí Soler i Joaquim Miralles.
*  Li deien també "Llargueres", perquè era el més alt del grup.


Anys 60 (6)

Retrat del vocalista Alfred Robert i Oliva, acabat de sortir del servei militar.
Foto: M. Lladó. Arxiu Jaume Nonell.


Anys 60 (7)

Revers de la postal anterior.
Foto: ARxiu Jaume Nonell


Anys 60 (8)
Postal dedicada i signada pel cantant Alfred.


Any 1969
Actuant a la Pista Castell, de Manresa.
Darrere: Joan Adam ["Dam"] (bateria) i Ramon Sala ["Ramonet d'Artés"] (trompeta)
Davant: Santi Arisa (cantant), Joan Matarrodona (saxo alt) i Joaquim Andrés (saxo alt).
Foto: Antoni Quintana i Torres.


Any 1973 (1)
D'esquerra a dreta: Joan Montsech (piano), Antoni Galera [i Ferrer?] (trompeta), Alfred Robert (cantant), Joaquim Andrés (saxo), Ramon Arbat i Pons (flauta) i Ignasi Aloy (bateria).
L'any 1992 es va estrenar una pel·lícula inspirada en aquesta orquestra, i en les vivencies musicals de Santi Arisa, que com veiem a la foto anterior també n'havia format part. La pel·lícula es titula Orquesta Club Virginia.


Any 1973 (2)
Sembla que aquesta foto està feta en la mateixa sessió que l'anterior.


Anys 70 (1)
A dalt: Joaquim Andrés, Desconegut i Alfred Robert
A baix: Ramon Arbat, Manel Galera i Agustí Soler.


Anys 70 (2)
Drets: Ramon Arbat, Antoni Galera, Agustí Soler i Joaquim Andrés
Ajupits: Alfred Robert i Manel Galera.
Foto: David. Arxiu Jaume Nonell.


Anys 70 (3)
Revers de la postal anterior.
Foto: Arxiu Jaume Nonell.


Any 1978
Tocant al Restaurant Can Amat Paradis ("El Pessebre de Catalunya"), de Sant Esteve Sesrovires.
Darrere (tapat): Ignasi Aloy [bateria]
Davant: Joan Montsech [piano], Josep Mª Viñas i Ribolleda [veu i guitarra], Ramon Arbat [saxo tenor], Joaquim Andrés [saxo alt] i Antoni Galera [trombó].
Foto: Arxiu Josep Mª Viñas.


Any 2006


Any 2010

4 comentaris:

  1. Estic fent un treball de recerca i aquest material m'ha resultat molt útil. Gràcies per la creació d'aquest blog.

    ResponElimina
  2. De res, Núria ... només lamentar que no em deixis el teu correu, per poder-te contestar.
    Prenc nota de l'enllaç.

    ResponElimina
  3. Anónimo9/3/16 2:07

    Carme
    sóc la filla del Félix Senet tocava el contrabaix orquesta CLUB VIRGINIA estic molt emocionada en veure el meu pare tota la seva vida va estar dedicada a la música,per favor li pot posar el cognom,tinc fotos de la orquesta.








    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Carme, a dalt de la pàgina, en un anunci de classes, hi ha el meu correu, si vols pots escriure'm. Prenc nota del cognom

      Elimina

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!