Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.
... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:
Foto: Biblioteca Joaquim Vayreda (Olot).
A dalt hi ha detallat el personal artístic, en formació de Cobla i d'Orquestrina
Al mig, el retrat dels músics.
I a baix les notes informatives, com per exemple:
- En els llocs on no hi ha piano, el senyor Jordà passa a Violí
- Sempre que sigui convenient pel contractant, es farà augment de personal [hi ha una errata -ai els follets de les impremtes!- i posa persenal] fins a 8, 9, 10 i 11 professors.
- La direcció artística anava a càrrec d'Albert Arqués, Mestre de Violí de l'Escola Municipal de Música d'Olot.
- El representant era Eudald Arqués i Puigdemont, pare de l'Albert. No exercia com a músic, i tenia una llibreria
En segon terme: Llorenç Jordà (flabiol i piano), Jesús Casanova i Estorch [citat erròniament com Casanovas] (2n fiscorn i trombó de vares), Albert Arqués i Masoliver (tenora i saxo) i Josep Espígol i Cros (contrabaix i jazz-band)
En primer terme: Claudi Barberí i Bartrina (trompeta), Narcís Martí i Casademont* ["Sisó de Cornellà"] (1er fiscorn i contrabaix) i Josep Expósito i Capdevila (tible i saxo).
* A la part superior del tríptic és presentat -erròniament- com Sisó de Banyoles. Va ser un dels fiscornaires de més prestigi de finals del segle XIX i fins la seva mort, havent passat per les millors cobles i orquestres de Banyoles, Sant Celoni, La Bisbal, Torroella, Tossa, Barcelona, etc., que se'l disputaven, arribant a tocar en vàries formacions simultàniament.
Foto: Arxiu Josep Mª Canals i Ferrarons.
L'any 1934 van patir un accident automobilístic entre Amer i El Pasteral, i crec que a ran d'això es van desfer, tot i no haver-hi ferits de gravetat, tal com informava La Tradició Catalana, a la pàgina 19 de l'edició del 17 de Febrer de 1934.
Foto: Arxiu Josep Mª Canals i Ferrarons.
Aquí els veiem en formació de Cobla, amb un augment, doncs són vuit músics en lloc de set. Sembla que hi havia poques cadires ... L'alineació sembla una mica diferent de la foto del tríptic, i no hi reconec tots els músics.
Darrere: Desconegut (trompeta), Claudi Barberí i Bartrina (trompeta), Narcís Martí i Casademont ["Sisó de Cornellà"] (fiscorn) i Desconegut (contrabaix)
Davant: Llorenç Jordà (flabiol, d'esquenes), Albert Arqués i Masoliver (tenora), Desconegut (tible) i Desconegut (tenora).
Foto: Arxiu Jaume Nonell i Juncosa.



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE
Gràcies!