T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dissabte, 8 de juliol del 2017

JO DEJUAN ET SON ORCHESTRE TYPIQUE

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sĂ­, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1963 (1)
Orquestra de Port Vendres fundada l'any 1952 per Jo Dejuan ("Tanguy"). En aquesta temporada hi tocaven dos mĂșsics d'Olot i un de Salt; i potser algun mĂ©s, a part del director, era de les comarques gironines o barcelonines.
Darrere: André Gely ["Dédé"] (bateria), Ricard Fageda i Rigat (trompeta, d'Olot) i André Martinez (trompeta)
Davant: Jo Dejuan* ["Tanguy"] (piano i director), Àngel Burell i Bonaventura (guitarra, trombó i cantant, d'Olot), Enric Cabruja i Font (saxo tenor, de Salt) i Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt).
* El seu nom era Josep Dejuan, nascut al carrer Conca de Barcelona l'any 1930, i que acabada la guerra va travessar la frontera com molts altres catalans. El seu nĂ©t, Raph Dumas, a qui agraeixo les informacions aportades, m'explica que Josep Dejuan havia estat batejat a la Sagrada FamĂ­lia. Raph Dumas Ă©s un reconegut discjockey de la Catalunya Nord, i lidera a PerpinyĂ  un grup anomenat The Primaveras, que barreja la sonoritat de la Cobla amb mĂșsiques mĂ©s actuals. En aquest vĂ­deo podem veure la intervenciĂł de dos mĂșsics de cobla, com sĂłn Vicent Vidalou (tenora) i Georges Valls (fiscornaire que aquĂ­ toca el trombĂł).
Foto: Cliché Sanchez, Photo. Arxiu Ricard Fageda i Rocarols.


Any 1963 (2)
Foto de la mateixa sessiĂł que l'anterior.
D'esquerra a dreta: Jo Dejuan ["Tanguy"] (piano i director), Ricard Fageda (trompeta), Enric Cabruja (saxo tenor), Àngel Burell (guitarra, trombĂł i cantant), Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt), AndrĂ© Gely ["DĂ©dĂ©"] (bateria) i AndrĂ© Martinez (trompeta).
Foto: Cliché Sanchez, Photo. Arxiu Enric Cabruja i Font.


Any 1963 (3)
Foto de la mateixa sessiĂł que l'anterior.
D'esquerra a dreta: Jo Dejuan ["Tanguy"] (piano i director), Ricard Fageda (trompeta), Enric Cabruja (saxo tenor), Àngel Burell (guitarra, trombĂł i cantant), Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt), AndrĂ© Gely ["DĂ©dĂ©"] (bateria) i AndrĂ© Martinez (trompeta).
Foto: Cliché Sanchez, Photo. Arxiu Enric Cabruja i Font.


Any 1963 (4)
Foto de la mateixa sessiĂł que l'anterior.
Darrere: AndrĂ© Gely ["DĂ©dĂ©"] (bateria), Ricard Fageda (trompeta) i AndrĂ© Martinez (trompeta)
Davant: Davant: Jo Dejuan ["Tanguy"] (piano i director), Àngel Burell (guitarra, trombĂł i cantant, ajupit), Enric Cabruja (saxo tenor) i Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt).
No em consta quin any es van desfer.
Aquesta foto la va fer servir el grup The Primaveras per a la portada d'un disc, com es pot veure a la segĂŒent imatge.
Foto: ClichĂ© Sanchez, Photo. Arxiu Josep MÂȘ Canals i Ferrarons.


Any 1963 (5)
Postal feta amb la foto anterior.
Foto: Cliché Sanchez, Photo. Arxiu Josep Vilar i Crous.


Any 2009
Tal com comentava en el peu de foto anterior, l'any 2009 Raph Dumas & The Primaveras van editar aquest disc que porta per tĂ­tol Ode to Tanguy Jo, dedicada a l'avi Jo Dejuan. I a la portada van fer servir la foto mencionada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

GrĂ cies!