T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!



SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dissabte, 16 d’agost del 2025

JOVENÍVOL'S JAZZ

                                                  👉  LLEGEIX, SISPLAU :

 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball
:


Any 1934
Orquestrina de Figaró-Montmany, creada l'any 1934 per un grup de joves músics, influïts per les modernes orquestrines que venien a les festes del poble. Van debutar al local de Can Gaspar.
En aquesta fotografia feta a la glorieta de l'Hotel Congost, de la qual en faig un detall passat per un filtre digital, els veiem en formació de quintet. Poso els noms que proposa l'Associació Figaró Memorial en el llibre Figaró de Festa Major, d'Antonino Segon i Salvatella.
D'esquerra a dreta: J. Puig (saxo tenor), Antonio Parra i Ventura (saxo alt), Josep Bosch i Busquets (jazz-band o bateria), Josep Coll i Collell (violí) i Salvador Portet i Puig (piano).
Foto: Arxiu Xavier Vila i Puig. Associació Figaró Memorial.


Any 1935
En aquest fullet publicitari veiem que el representant era Josep Bosch. Darrere del fullet hi havia una llista manuscrita dels noms dels components. Els segons cognoms els poso jo:
Trompeta: Lluís Rovira (i González?)
Trompeta: Amadeu Mestres i Tarés
Piano: Salvador Portet i Puig
Clarinet: Josep Xirau (i Estapé?)
Bateria: Josep Bosch i Busquets
Trompeta: Josep Coll i Collell.
Hi ha una notícia a la pàgina 9 de La Veu de Catalunya, de l'11 d'Agost de 1935, on es parla de la propera actuació de l'Orquestrina de Figaró a la Festa Major de Vall de les Roses el dia 18 d'aquell mes d'Agost de 1935. Hem de suposar que aquesta orquestrina era la Jovenívol's Jazz.
Foto: Arxiu Xavier Vila i Puig. Associació Figaró Memorial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!