T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dimarts, 14 d’octubre del 2014

MUSICAL OSONA (ORQUESTRA OSONA, GRUP OSONA)

👉  LLEGEIX, SISPLAU :
 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1989
Conjunt de Sant Hipòlit de Voltregà, format per quatre músics que tocaven habitualment a la Sala de Festes Rock 34 de Vic, amb l'afegit del pianista Josep Francàs.
En segon terme: Josep ["Pep"] Espluga (bateria i cantant), Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus) i Jordi Baró (baix i veus).
En primer terme: Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí) i Josep Francàs (piano i acordió)
Van debutar l'any 1990.
Totes les fotos i la informació d'aquesta formació me les proporciona un dels seus fundadors, en Francesc ["Paco"] Sánchez.


Any 1990 (1)
En plena actuació.
D'esquerra a dreta: Josep Francàs, Josep ("Pep") Espluga, Andreu Bigas, Francesc ("Paco") Sánchez i Jordi Baró.


Any 1990 (2)
A la festa social del Club Tennis Vic, en un lliurament de premis.
D'esquerra a dreta: Jordi Baró, Francesc ("Paco") Sánchez, Josep ("Pep") Espluga, Andreu Bigas i Jaume Buguñà (nova incorporació, guitarra i veus). No surt a la foto el pianista Josep Francàs.


Any 1991 (1)
D'esquerra a dreta: Jordi Baró, Josep Mª Bigas (tècnic de so, fill de l'Andreu, més endavant s'incorporaria com a músic), Francesc ("Paco") Sánchez, Josep ("Pep") Espluga, Josep Francàs i Andreu Bigas.
En primer terme: Montse Cruxens (vocalista).


Any 1991 (2)
De la mateixa sessió fotogràfica, d'esquerra dreta: Josep Mª Bigas, Josep ("Pep") Espluga, Josep Francàs, Jordi Baró, Montse Cruxens, Francesc ("Paco") Sánchez i Andreu Bigas.


Any 1992 (1)
La "família" creix ...
Darrere: Josep Mª Bigas (baix i cantant), Jaume Buguñà (guitarra i cantant), Laura Castany (teclats), Josep ["Pep"] Solà (bateria) i Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus)
Al mig: Montse Cruxens (cantant) i Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí) 
Davant: Sandra Serrabassa (ballarina i veus) i Susanna Manjang (ballarina i veus).


Any 1992 (2)
Semblaria la mateixa sessió fotogràfica que l'anterior, canviant el vestuari i la disposició dels Bigas.
Darrere: Andreu Bigas, Jaume Buguñà, Laura Castany, Josep ("Pep") Solà i Josep Mª Bigas
Al mig: Montse Cruxens i Francesc ("Paco") Sánchez 
Davant: Sandra Serrabassa i Susanna Manjang.


Any 1992 (3)
Eren bons temps, i la formació augmentava el nombre de components a l'inici de la temporada 1992-1993.
En segon terme, més elevats: R. Llach (trompeta i trombó), Josep Mª Bigas (baix i cantant), Susanna Manjang (ballarina i veus), Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus) i Laura Castany (teclats)
En primer terme: Olga Franquesa (ballarina i veus), Fernando Damas (saxo alt i clarinet), Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí), Joan Solà (bateria), Jaume Buguñà (guitarra i cantant) i Sandra Serrabassa (ballarina i veus).


Any 1992 (4)
Mateixa temporada i sessió fotogràfica.
Formant un arc exterior, d'esquerra a dreta: Andreu Bigas, Josep Mª Bigas, Joan Solà, Jaume Buguñà, Susanna Manjang, Olga Franquesa i Sandra Serrabassa
Al mig, en segon terme: Fernando Damas i R. Llach
Al mig, en primer terme: Laura Castany i Francesc ("Paco") Sánchez.


Any 1993
A la temporada 1993-1994 es produeix una reestructuració, reduint el nombre de components, i passen a anomenar-se Orquestra Osona .
Drets: Santi Povedano (bateria), Jaume Buguñà (guitarra i cantant), Xxx Povedano (xofer, fill d'en Santi, que surt a la foto per fer més colla), Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí), Joan Roca (trompeta), Josep Mª Bigas (baix i cantant) i Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus)
Assegudes: Sandra Sánchez [filla d'en "Paco"] i Sandra Serrabassa (ballarines i veus).


Any 1994
Darrere: Jaume Buguñà, Francesc ("Paco") Sánchez, Sandra Sánchez i Sandra Serrabassa
Davant: Josep Mª Bigas, Santi Povedano i Andreu Bigas
En primer terme: Xxx Povedano (teclats).


Any 1997
Tal com va anar augmentant, ara va disminuint el nombre de components.
D'esquerra a dreta: Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus), Josep Mª Bigas (teclats i cantant), Sandra Sánchez (cantant i ballarina), Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí) i Jaume Buguñà (guitarra i cantant).


Any 1998
Canvien el nom novament, adaptant-se a les característiques de la formació, passant a anomenar-se Grup Osona .
D'esquerra a dreta: Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus), Josep Mª Bigas (teclats i cantant), Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí) i Jaume Buguñà (guitarra i cantant).


Any 1999
L'any 1999 es queden en formació de trio.
D'esquerra a dreta: Francesc ["Paco"] Sánchez (cantant, trompeta i violí), Andreu Bigas (saxo tenor, violí, flauta i veus) i Jaume Buguñà (guitarra i cantant).
L'any 2002 es dissolen definitivament. Durant set anys en Francesc ["Paco"] Sánchez i en Josep Mª Bigas formen un duet anomenat Grup Diamants, puntualment augmentat amb la Sandra Sánchez, i de 2009 a 2012 l'incansable "Paco" encara actuarà en solitari amb l'explícit nom de Paco Sol , fins la seva jubilació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE

Gràcies!