T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

Fons documental iniciat l'any 2012 que recull més de quinze mil imatges de Cobles, Orquestres i Conjunts de Catalunya. La més antiga és de 1876. Hi veurem la història de cada formació, i els noms i cognoms de la majoria dels músics. És un humil homenatge al gremi que ha estat el meu durant més de 40 anys. 

Diuen que no morim del tot mentre hi hagi algú que ens recordi. Llarga vida, doncs, als músics d'aquesta pàgina ! 

Josep Loredo i Moner
http://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Loredo_i_Moner

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Si vols contribuir al manteniment d'aquesta pàgina (a partir de 50 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació, o també em pots fer un bizum al 650 05 12 33 (posa-hi el teu nom si ho fas així), tal com han fet en el seu moment els PATROCINADORS DEL BLOG:

Amat i Pujol, David
Boada i Silvestre, Eduard
"Burlu", de "Sant Esteve de les Roures"
Casadellà i Turon, Josep
Cobla-orquestra Maravella
Comadevall i Prat, Miquel
Lavie, Marc
Molina i Membrives, Xavi
Nonell i Juncosa, Jaume
Roig de Llobet, Rafel

Ullate i Estanyol, Margarida
Vergés i Costa, Silvestre

... a tots:

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

  

dissabte, 31 de juliol del 2021

COSTA JAZZ

                                     👉  LLEGEIX, SISPLAU :

 
Si deixes un comentari, posa el teu nom i correu, i et podré contestar.
 
Si ho prefereixes em pots escriure directament al meu correu:

jlm_54@hotmail.com

Si et vols descarregar alguna foto, endavant! Només et demano que si la publiques, citis la font.

... I ara sí, et convido a gaudir del meu treball:

.
Any 1933
Orquestrina formada a Olot l'any 1930, de la que en tinc constància per primera vegada a l'hemeroteca a la pàgina 3 del setmanari Acció ciutadana (Olot), edició del 19 d'Abril de 1930, on s'anuncia que el diumenge dia 20 i el dilluns dia 21 amenitzaran els balls de tarda i nit als locals de l'entitat Concentració Republicana, entitat que agrupava des de principis de segle XX el republicanisme federal de la ciutat.
L'any 1933 també se'ls coneixia com a JAZZ COSTA, tal com es pot llegir a la pàgina 19 del setmanari EL DEBER, d'Olot, edició de l'11 de Novembre de 1933:

L'orquestrina Jazz Costa ens assabenta que pot oferir-se per amenitzar tota classe de festes tan particulars com públiques contant amb un escullit i selecte repertori tan en concerts i balls, segurs de donar les mes favorables impresions a la distingida clientela. Per contractes i detalls dirigir-se a Vicens Costa i Ricard Monturiol.

Puc identificar els músics, amb certes reserves:
D'esquerra a dreta: Josep Mª Costa i Carbó (piano) [1914-1995] [hi vaig coincidir a la Cobla-orquestra La Principal de la Garrotxa], Vicenç Costa i Carbó ["Sabel"] (violí) [1913-1981]*, Arcadi Vilanova i Pericàs (jazzband), Narcís Salgueda i Pascual i Ricard Monturiol i Sanz [1912-1995].
Al ampliar la foto vaig poder veure que el piano vertical és de la marca Estela & Bernareggi, de Barcelona.
Segons es pot llegir a la pàgina 15 del setmanari EL DEBER, d'Olot, edició del 17 de Gener de 1934, van adquirir un helicó de la Casa F. Montserrat a la botiga de Can Munteis. Aquest instrument, que va ser el primer que hi va haver a Olot, no surt a la foto, per tant aquesta és anterior a 1934.
No en trobo més notícies més enllà del Maig de 1936, sempre vinculades les seves actuacions a Concentració Republicana.
* Aquests dos germans Josep Mª i Vicenç, eren fills de Sabel Costa i Obrador (escultor) i Carme Carbó i Casademont.
Foto: Emeteri Vélez i Valls. Servei d'Imatges de l'Arxiu Comarcal de La Garrotxa - ACGAX.


Any 1934

Anunci publicat a la premsa olotina durant l'any 1934.
Foto: Biblioteca Marià Vayreda, Olot.


Any 1940

Anunci publicat a la premsa olotina durant l'any 1940. Acabada la guerra civil, veiem uns canvis: han tret la paraula "Jazz" del nom, ja no són ni Costa Jazz ni Jazz Costa, ara són, en castellà, sisplau: Orquestina Costa. Un dels representant continua essent en Josep Mª Costa i Carbó (piano), i l'altre és en Miquel Carbonell i Moret (violí i trombó).
Foto: Biblioteca Marià Vayreda, Olot.