T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

NOTES:

Si deixas un comentari, posa el teu nom i correu, sisplau, i et podré contestar.

Si et vols descarregar alguna foto, endavant!
Només et demano que si la publiques, citis la font.

Si t'agrada el blog i em vols convidar a un cafè, o contribuir al manteniment d'aquesta pàgina,
(a partir de 1 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació.

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

dissabte, 8 de juliol de 2017

JO DEJUAN ET SON ORCHESTRE TYPIQUE




NOTA PRÈVIA (escric això el dia 8 de Maig de 2015):
Les circumstàncies personals fan que posi a la venda la casa on visc, en una petita urbanització al mig del bosc, a 10 km d'Amer o La Cellera de Ter (comarca de La Selva), anant cap el Pantà de Susqueda; si algú hi està interessat o coneix algú que ho pogués estar, en aquest enllaç trobarà la descripció, forma de contacte, fotos i tota mena de detalls (la muntanyeta que es veu darrere la tercera foto forma part del terreny de la finca, uns 2000 m2)

COORDINADES GEOGRÀFIQUES :
41º 59’ 4.81” N
02º 33’ 5.71” E

COORDINADES GPS:
Latitud: 41.984669
Longitud: 2.551585

Gràcies per la teva atenció, i ara sí, et convido a gaudir del meu treball:



Any 1963 (1)
Orquestra de Port Vendres fundada l'any 1952 per Jo Dejuan ("Tanguy"). En aquesta temporada hi tocaven dos músics d'Olot i un de Salt; i potser algun més, a part del director, era de les comarques gironines o barcelonines.
Darrere: André Gely ["Dédé"] (bateria), Ricard Fageda i Rigat (trompeta, d'Olot) i André Martinez (trompeta)
Davant: Jo Dejuan* ["Tanguy"] (piano i director), Àngel Burell i Bonaventura (guitarra, trombó i cantant, d'Olot), Enric Cabruja i Font (saxo tenor, de Salt) i Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt).
* El seu nom era Josep Dejuan, nascut al carrer Conca de Barcelona l'any 1930, i que acabada la guerra va travessar la frontera com molts altres catalans. El seu nét, Raph Dumas, a qui agraeixo les informacions aportades, m'explica que Josep Dejuan havia estat batejat a la Sagrada Família. Raph Dumas és un reconegut discjockey de la Catalunya Nord, i lidera a Perpinyà un grup anomenat The Primaveras, que barreja la sonoritat de la Cobla amb músiques més actuals. En aquest vídeo podem veure la intervenció de dos músics de cobla, com són Vicent Vidalou (tenora) i Georges Valls (fiscornaire que aquí toca el trombó).
Foto: Arxiu Ricard Fageda i Rocarols.


Any 1963 (2)
Foto de la mateixa sessió que l'anterior.
D'esquerra a dreta: Jo Dejuan ["Tanguy"] (piano i director), Ricard Fageda (trompeta), Enric Cabruja (saxo tenor), Àngel Burell (guitarra, trombó i cantant), Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt), André Gely ["Dédé"] (bateria) i André Martinez (trompeta).
Foto: Arxiu Enric Cabruja i Font.


Any 1963 (3)
Foto de la mateixa sessió que l'anterior.
D'esquerra a dreta: Jo Dejuan ["Tanguy"] (piano i director), Ricard Fageda (trompeta), Enric Cabruja (saxo tenor), Àngel Burell (guitarra, trombó i cantant), Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt), André Gely ["Dédé"] (bateria) i André Martinez (trompeta).
Foto: Arxiu Enric Cabruja i Font.


Any 1963 (4)
Foto de la mateixa sessió que l'anterior.
Darrere: André Gely ["Dédé"] (bateria), Ricard Fageda (trompeta) i André Martinez (trompeta)
Davant: Davant: Jo Dejuan ["Tanguy"] (piano i director), Àngel Burell (guitarra, trombó i cantant, ajupit), Enric Cabruja (saxo tenor) i Xxx Puig ["Papi"] (saxo alt).
No em consta quin any es van desfer.
Aquesta foto la va fer servir el grup The Primaveras per a la portada d'un disc, com es pot veure a la següent imatge.
Foto: Arxiu Josep Mª Canals i Ferrarons.


Any 2009
Tal com comentava en el peu de foto anterior, l'any 2009 Raph Dumas & The Primaveras van editar aquest disc que porta per títol Ode to Tanguy Jo, dedicada a l'avi Jo Dejuan. I a la portada van fer servir la foto mencionada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE (el correu no sortirà en el comentari)

Gràcies!