T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

NOTES:

Si deixas un comentari, posa el teu nom i correu, sisplau, i et podré contestar.

Si et vols descarregar alguna foto, endavant!
Només et demano que si la publiques, citis la font.

Si t'agrada el blog i em vols convidar a un cafè, o contribuir al manteniment d'aquesta pàgina,
(a partir de 1 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació.

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

divendres, 14 de setembre de 2012

UNIÓ OLOTINA




NOTA PRÈVIA (escric això el dia 8 de Maig de 2015):
Les circumstàncies personals fan que posi a la venda la casa on visc, en una petita urbanització al mig del bosc, a 10 km d'Amer o La Cellera de Ter (comarca de La Selva), anant cap el Pantà de Susqueda; si algú hi està interessat o coneix algú que ho pogués estar, en aquest enllaç trobarà la descripció, forma de contacte, fotos i tota mena de detalls (la muntanyeta que es veu darrere la tercera foto forma part del terreny de la finca, uns 2000 m2)

COORDINADES GEOGRÀFIQUES :
41º 59’ 4.81” N
02º 33’ 5.71” E

COORDINADES GPS:
Latitud: 41.984669
Longitud: 2.551585

Gràcies per la teva atenció, i ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Any 1927
Cobla-orquestra d'Olot creada l'any 1916 (La Comarca, 10 de Juny de 1916, pàgina 128). Primerament van ser coneguts com Els Petits.
L'any 1920 hi ha una notícia (La Tradició Catalana, de 7 d'Agost de 1920, pàgina 14) que diu el següent:

Degudament informats, plaunos consignar que subsisteix la orquestra "La Municipal Olotina", essent el contractista, com fins al present, el Sr. Vila.
Lo que hi ha es que alguns elements que formaven part de la matexa han constituhit una nova orquestra, titulada "Unió Olotina".

De tot plegat se'n podria deduir que hi va haver una aturada entre 1916 i 1920.
Darrere: Desconegut*, Ramon Palé i Teixidor, Marian Espígol i Costa, Genís Viñolas i Corominola ("Barrabap") i Desconegut
Davant: Joan Punset i Bertran, Albert Augé i Gratacós, Esteve Molas i Trasfí (se'n pot veure una petita ressenya biogràfica en aquest article de Josep Mª Canals i Ferrarons, el qual també m'ajuda a identificar uns quants músics), Pere Parés i Masachs** i Josep Llumà i Planagumà [?].
Segons La Tradició Catalana, de 12 de Març de 1927, pàgina 160:

Degut a certes desavinencies sorgides entre'ls elements que integraven la orquesta "Unió Olotina", coneguda de temps pel nom de "Els Petits", aquesta ha quedat disolta després de cumplimentar la part dispositiva del Reglament per que's regeix el Sindicat provincial d'orquestes.
¿Quan podrèm veurer un verdader esperit de germanor i cultura que's traduhexi en la organisació d'una notable orquesta olotina, que pugui figurar al costat de les de primer ordre?

D'aquest escrit es podria deduir doncs que aquesta va ser la seva darrera temporada; No obstant, trobo a les hemeroteques diverses actuacions a Olot fins el mes de Desembre de 1935.
* Amb la barba i els cabells blancs com el paisatge nevat que els envolta, té una retirada amb Antoni Moner i Pascal, però comparant amb altres fotografies de l'època, com la de 1928 de la Cobla-orquestra Moner, crec que no ho és pas
** En Pere Parés, d'Amer (el podem veure en vàries formacions a les entrades englobades sota la etiqueta Amer, d'aquest blog), avi d'en Pere Parés i Clarà i del recentment homenatjat Joan Parés i Clarà, que és qui m'ha proporcionat la foto, i que em comentava que el seu avi era un excel·lent cornetí, que havia tingut moltes ofertes, però no li va plaure mai gaire el fet de marxar del poble, i segurament aquesta va ser l'única vegada.

2 comentaris:

  1. Hola Josep
    no és el meu besavi, sinó el meu avi. Té una cara de mala llet! És igual que en Jonet, el pare dels germans. El meu pare també em deia que era un gran cornetí, pro és fa difícil poder-ho confirmar. En aquella època no s'enregistrava i per tant has de confiar en el que es diu. Val a dir que el mite fa més gran a l'home i si el sentíssim avui potser opinariem diferent. Això em va passa amb en Barnosell. Quan el vaig escoltar en una gravació em van caure els c... pel terra.
    Cometaris a part, et felicito per la feina que fas en aquest blog. No em perdo cap entrada.

    Una abraçada

    ResponElimina

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE (el correu no sortirà en el comentari)

Gràcies!