T'AGRADARIA COL·LABORAR AL MANTENIMENT DEL BLOG?

NOTES:

Si deixas un comentari, posa el teu nom i correu, sisplau, i et podré contestar.

Si et vols descarregar alguna foto, endavant!
Només et demano que si la publiques, citis la font.

Si t'agrada el blog i em vols convidar a un cafè, o contribuir al manteniment d'aquesta pàgina,
(a partir de 1 €), pots fer-ho prement el botó DONAR que hi ha a continuació.

Gràcies!

SI EM VOLS CONVIDAR A UN CAFÈ, O AJUDAR A MANTENIR AQUEST BLOG, CLICA EL SEGÜENT BOTÓ. GRÀCIES !

divendres, 31 d’agost de 2012

BRASIL




NOTA PRÈVIA (escric això el dia 8 de Maig de 2015):
Les circumstàncies personals fan que posi a la venda la casa on visc, en una petita urbanització al mig del bosc, a 10 km d'Amer o La Cellera de Ter (comarca de La Selva), anant cap el Pantà de Susqueda; si algú hi està interessat o coneix algú que ho pogués estar, en aquest enllaç trobarà la descripció, forma de contacte, fotos i tota mena de detalls (la muntanyeta que es veu darrere la tercera foto forma part del terreny de la finca, uns 2000 m2)

COORDINADES GEOGRÀFIQUES :
41º 59’ 4.81” N
02º 33’ 5.71” E

COORDINADES GPS:
Latitud: 41.984669
Longitud: 2.551585

Gràcies per la teva atenció, i ara sí, et convido a gaudir del meu treball:


Anys 50 (1)
Orquestra de Girona (que després esdevindria Conjunt) formada l'any 1951.
Aquesta foto, on estan interpretant un balada (observa les "escobilles" del bateria, i la "violinada" que acompanya amb delectació), i on gairebé es pot olorar la nit estival a sota dels pins, me l'ha passat en Josep Bataller, fill d'un dels components, i també m'ha identificat algun músic:
Al piano, mirant, sorneguer, al retratista, en Josep Viader *, un home que ho ha estat tot en la vida musical a Girona, i al que no se li fa justícia, pel que fa a l'extensa carrera que ha desenvolupat al llarg de la seva vida, en l'enllaç que trobaràs si cliques el seu nom.
Darrere seu, tocant el clarinet, Pelayo Serrano Llorens, representant del grup i Ramos (clarinet). Bateria: Desconegut. Els quatre violins: Pere Compte, Joan Pi, Joan Bataller (al qual pots veure en aquest blog en les entrades corresponents a: Quartet Albéniz, Ideal Jazz i Setson.), i Desconegut. El cantant era en Pere Hospital i Salarich, barber de professió en una barberia del carrer Ballesteries de Girona, i conegut  artísticament com "Salarich".
* Personal: Un dia dels anys 80 jo m'havia d'examinar per lliure d'Història de l'Art, pel matí, i em vaig equivocar i em vaig presentar a la tarda, hora en que s'examinaven els alumnes oficials ... el mestre Viader, aleshores director, era a punt de marxar del Conservatori, i em vaig adreçar a ell explicant-li el problema; va tornar a entrar, i al cap de dos minuts jo estava assegut en un aula, a punt d'examinar-me (amb la Mª Àngels Alabert, per cert).


Anys 50 (2)
Darrere: Josep Grabalosa[clarinet], Eliseu Quintana i Salvatella [acordió, ell mateix em comenta que feia veure que el tocava, normalment cantava], Pelayo Llorens [clarinet] i Desconegut [contrabaix]
En segon terme: Desconegut [violí], Desconegut [violí], Narcís Suárez i Serra [violí], Pere Compte [violí] i Desconegut [piano]
Davant: "Salarich" [violí i cantant] i Epifanio Martínez [bateria].
Tothom li deia "en Pitu Grabulosa"; va tenir durant molts anys una petita botiga de música a la Plaça del Carme de Girona; a més de vendre material musical i instruments, també en llogava, i el primer saxo tenor que vaig tenir a les mans era un Orsi llogat a en "Pitu Grabulosa" per 100 Pts. al mes).
Foto: Arxiu Maria Àngels Palahí i Hospital.


Any 1960 (1)
Darrere: Narcís Suárez, "Salarich", Pere Compte, Juli Gumà i Joan Pi
Davant: Salvador Dabau i Caussà, Eliseu Quintana, Epifanio Martínez, Pelayo Llorens i Josep Grabalosa.
En formació de Ball feien: trio de ritme, dos trompetes, trombó, i quatre saxos (un d'ells, l'Eliseu Quintana, també cantava, així com en Joan Pi i en Josep Grabalosa). I també formaven amb sis violins.
Foto: Arxiu Eliseu Quintana i Salvatella.


Any 1960 (2)
Revers de la postal, on hi ha tota una sèrie de cròniques de les seves actuacions per terres franceses. Tenien com a representant l'Eduard Pons i Prades, escriptor, periodista i sindicalista exiliat a França després de la geurra civil.
Foto: Arxiu Eliseu Quintana i Salvatella.


Anys 60 (1)
Darrere: Epifanio Martínez, Desconegut i Desconegut
Davant: Francesc ("Paco") Marcos, cantant i guitarra, Juli Gumà, Moreno, Pelayo Serrano Llorens i Desconegut.
El de les ulleres de la fila de dalt podria ser un tal Pardo, de nom probablement Antonio, músic militar.


Anys 60 (2)
D'esquerra a dreta: Pelayo Serrano Llorens, Narcís Suárez, Juli Gumà, Desconegut, Eloi Prat, Epifanio Martínez i Desconegut.


Anys 70
El conjunt va anar minvant en components, i aquesta deu ser una de les darreres fotos.
D'esquerra a dreta: Salvador Guardiola i Bonifasi ("Faci"), Epifanio Martínez, Cándido Rosillo ("Candy Rossi")*, Narcís Trias i Fàbregas* i Pere Fort i Hugas.
Aquests dos músics van passar a la Cobla-orquestra River's, també de Girona
Foto: Arxiu Rosa Guardiola i Llobet.

2 comentaris:

  1. Hòstia, com estic disfrutant ! Com no l'havia trobat mai aquest bloc?
    Els tres drets a la dreta son , el primer Eloi Prat, el segon Epifani Martínez i el tercer no ho sé. ( podria ser en Jimmy, el tapicer.....)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola: m'agrada que t'agradi !
      Mira sisplau si ho he fet bé (no sé si cites els tres de dreta a esquerra o d'esquerra a dreta ...
      Si tens algun comentari més (o alguna foto !) pots escriure'm directament al meu correu:
      jlm_54@hotmail.com

      Elimina

PER RAONS LOGÍSTIQUES NOMÉS PUBLICARÉ COMENTARIS EN ELS QUALS S'INDIQUI UN CORREU DE CONTACTE (el correu no sortirà en el comentari)

Gràcies!